رضا عنایتی: من خود جادوگرم!

رضا عنایتی: من خود جادوگرم!

رضا عنایتی: من خود جادوگرم!

 

رضا عنایتی

رضا عنایتی

رضا عنایتی 37 ساله که با 4 گل زده پس از ادینیو در رده دوم بهترین گلزنان لیگ برتر جای دارد معتقد است موفقیت پدیده می تواند به پیشرفت فوتبال مشهد کمک کند. عنایتی درباره موفقیت‌های این روز‌های تیمش، وضعیت خودش و همین‌طور مسایل حاشیه‌ای به گفت‌ و‌ گو پرداخت.

 
در ابتدای لیگ خیلی‌ها فکر می‌کردند موفقیت‌های پدیده اتفاقی است، ولی حالا کمتر کسی است که این‌طور فکر کند.
طبیعتا هیچ چیزی اتفاقی نیست. اتفاقی برای زمانی است که شما کم زحمت بکشی و زیاد برداشت کنی ولی ما 3 اردو داشتیم. 3 اردویی که واقعا سخت بود. در کیش در دمای بین‌40 تا‌50 درجه تمرین می‌کردیم، آن هم روزی 3 جلسه تمرین. کسی طاقت نداشت از خانه بیرون بیاید ولی ما تمرین کردیم. نتایجی که پدیده گرفته به هیچ‌وجه اتفاقی نیست. ما با یک کار برنامه‌ریزی شده جلو رفتیم.

 
الان در رده سوم جدول هستید و بین مدعیان.
فعلا که زود است درباره ماندمان در صدر جدول حرف بزنیم. شما اگر یادتان باشد در 2 فصل تیم فجر و برق شیراز در پایان نیم‌فصل جزو تیم‌های بالای جدول بودند، ولی در نیم فصل دوم به لیگ دسته 2 سقوط کردند. به همین‌خاطر ما باید در درجه اول تلاش کنیم تا در لیگ برتر بمانیم و بعد به دنبال جایگاه بهتر باشیم.

 
یکی از رقبای جدی استقلال هم که هستید.
(خنده) نه بابا، استقلال یکی از پر‌مهره‌ترین تیم‌های لیگ است. انتظاری هم از ما نیست. شما‌ ببینید، بازیکنان استقلال از نظر فنی در چه شرایطی هستند. به هیچ‌وجه قبال قیاس با بازیکنان ما نیستند، ولی پدیده هم یک تیم کامل است. ما هم‌دل هستیم و یکدل. دوست داریم الگوی خوبی باشیم. هم از نظر اخلاقی هم از نظر فنی. بالاخره باید خیلی تلاش کنیم.


 
کارشناس‌ها می‌گویند شما تیکی‌تاکا بازی می‌کنید.
بله، آقای مرزبان سرمربی تیم خیلی تاکید دارد که ما یک‌ضرب بازی کنیم. اصرارش در تمرینات روی همین موضوع است. می‌گوید توپ را که گرفتی باید تک‌ضرب پاس بدهی.


 
نقش رضا عنایتی در پدیده فراتر از یک بازیکن است؟
نه، من نقشی فراتر از یک بازیکن ندارم. سعی می‌کنم تجربیاتی را که دارم، به تیم و بازیکنان انتقال بدهم.‌ 15، 16 سال است که دارم بازی می‌کنم، هم در ایران و هم در کشور امارات. چیزهایی را که یاد گرفته‌ام سعی می‌کنم به بچه‌ها منتقل کنم. آن‌ها هم خیلی مودبانه حرف‌های مرا قبول می‌کنند. امیدوارم بتوانم به تیمم و شهرم خدمت کنم.


 
بنزین موتور گلزنی‌ات کی تمام می‌شود؟
فعلا که بنزین موتورم کاملا پُر است!‌(خنده) خدا را شکر تا الان ‌که همه‌ چیز خوب پیش رفته،‌ ولی برای من در درجه اول موفقیت تیم اهمیت دارد. الان اتفاقی که دارد در تیم ما می‌افتد، این است که همه دلشان با تیم است، حتی بازیکنان نیمکت‌نشین. احساس می‌کنند که وقتی نتیجه‌ای رقم می‌خورد به نفع یا ضرر کل مجموعه است.


 
داستان گلزنی‌های رضا عنایتی چیست؟ چه رمز و رازی دارد؟!
هیچ رمز و رازی ندارد. هیچ سری ندارد. ببینید، باید همیشه در هر کاری که می‌خواهید بکنید، جدی باشید. من هم نگاهی خیلی جدی به فوتبال دارم. می‌گویم یک بازیکن حرفه‌ای هستم و باید مراعات کنم. با خانواده میهمانی می‌روم ولی شب باید زود برگردم. در زندگی‌ام خط قرمزهایی وجود دارد که نباید از آن‌ها عبور کنم. الان 38 سالم است و به خاطر همین باید به بدنم خوب استراحت بدهم.



این‌طور که پیداست تا 45 سالگی فوتبال بازی می‌کنی.
(خنده) من به این موضوع اصلا فکر نمی‌کنم. تا وقتی که آماده باشم و گل بزنم فوتبال بازی می‌کنم. حالا تا هر سن و‌ سالی که طول کشید. مهم برایم بازدهی است. احساس کنم بازدهی ندارم از فوتبال خداحافظی می‌کنم، ولی حالا حالاها باید مرا تحمل کنید چون در فوتبال هستم.


 
نکند جادوگر داری!
(خنده) من خودم جادوگر هستم. ببینید، جادوگر در این فوتبال فقط یکی داریم و او هم علی کریمی ‌است که دلم برایش شدیدا تنگ شده‌.


 
هنوز با بازیکنان قدیمی ‌از جمله کریمی‌، دایی، مهدوی‌کیا و... رابطه داری؟
خدا را شکر من با همه رفیقم و هر از گاهی به آن‌ها زنگ می‌زنم. دوستان خیلی خوبی برای من هستند.


 
با علی نیکبخت دوست قدیمی‌ات چطور؟
صد‌در‌صد. هفته‌ای یک بار معمولا علی را می‌بینم.



 قبول داری قدر خودش را ندانست؟
نمی‌توانم بگویم حیف شد، از دست رفت. بعضی وقت‌ها بعضی اتفاقات را ما بیش از حد بزرگ می‌کنیم. علی نیاز داشت که دستش را بگیریم ولی کارهایی کردند که او بیشتر زمین بخورد.



 با آرش برهانی هم در ارتباط هستی؟ سال‌ها زوج هم بودید.
در یکی، 2 ماه گذشته از او خبری ندارم. قبل از آن خیلی با هم صحبت کردیم. اتفاقا قبل از لیگ وقتی با علی رفتیم بازی کنیم، آرش هم بود. الان آرش آقای پاس گل است. در خدمت تیم شده و برای استقلال خیلی خوب بازی می‌کند. امیدوارم همیشه موفق باشد.


 
 چرا سیاوش اکبرپور از فوتبال بیرون ماند؟ قرار بود به پدیده بیاید.
فعلا ‌که خودش را گم کرده و از او خبری ندارم. دل سیاوش با استقلال بود. خیلی برای این تیم زحمت کشید و توقع نداشت که این شکلی کنار برود. او هنوز در کماست و باورش نمی‌شود.

 

وقتی به تو در استقلال گفتند دندان پوسیده‌ انگیزه گرفتی، درست است؟
بله‌، این بهترین واژه‌ای بود که یک آدم غیر‌فوتبالی درباره من به کار برد.
نمی‌دانست که برای من ایجاد انگیزه می‌کند.

سوال آخر هم درباره کار با توماس هسلر است. او یکی از بزرگ‌ترین بازیکنان فوتبال آلمان بوده و باید تجربیات خیلی زیادی داشته باشد.
فقط می‌توانم بگویم هسلر سلطان است. او جزو 3‌ هافبک خوب دنیا بود. این‌قدر خوب و کار‌بلد است که هر‌چه بگویم کم گفته‌ام. واقعا افتخار می‌کنم که در خدمت او هستم. از لحاظ احساسی یک آدم فوق‌العاده است. ضربه کاشته‌هایش تاریخی و جزو 3 کاشته‌زن برتر دنیا بود



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ سه شنبه 18 شهريور 1393برچسب:, ] [ 16:5 ] [ هادی نوروزی(24) ابدی ]
[ ]